Veelgestelde vragen

Wij hebben de vragen die met regelmaat aan bod komen op een rijtje gezet, zodat je gemakkelijk het antwoord op je vraag kunt vinden. Vragen over service, onderhoud, montage, gebruik en assortiment kun je hier allemaal terugvinden. Staat je vraag er niet tussen chroom niet contact met ons op te nemen.

Als ik iets terug stuur moet ik contact opnemen?

Ja, want dan zijn wij op de hoogte van wat we kunnen verwachten en ondertussen kunnen wij de productie van het nieuwe product in gang zetten, zodat je niet te lang hoeft te wachten op de nieuwe bestelling.

Bestaan er plisse hordeuren zonder schroeven?

Als je niets kan of wil schroeven is het mogelijk de gehele plisséhordeur zonder schroeven te monteren. Je kunt in het bestelproces aangegeven of je powertape wilt bestellen. Er wordt dan een rol Powertape meegeleverd bij de hordeur. Alle onderdelen kun je met de tape bevestigen. Wel is het van groot belang eerst de kozijnen goed te ontvetten met de ontvetter die wij er bij leveren. Verder kun je de montagehandleiding volgen.

Hoe breed is de deur in ingeschoven toestand?

De hordeur in open toestand heeft een bepaalde breedte. Hieronder zie je wat de pakketbreedtes zijn de deuren.

Breedte deur                        Pakketbreedte
tot 96 cm                              ca.85 mm
tot 110 cm                            ca. 85 mm
tot 130 cm                            ca. 105 mm
tot 160 cm                            ca. 110 mm
tot 190 cm                            ca. 125 mm

Hoe lang heb ik garantie?

Onze hordeuren zijn van zo’n hoge kwaliteit dat we 3 jaar garantie geven. Als er onverhoopt toch iets mankeert aan de hordeur kun je altijd  contact opnemen om de mogelijkheden voor een oplossing te bespreken.

Hoe moet ik een hordeur monteren/plaatsen?

Bij elke plissehordeur wordt een montagehandleiding geleverd.
Op die handleiding zie je dat een plissehordeur bestaat uit een bovenprofiel, de deur zelf en het onderprofiel.
Als je een op maat bestelling heeft gedaan zijn alle onderdelen op maat en hoeft je dus niet te zagen.
Als eerste maakt je het kozijn stof- en vetvrij. Het onderprofiel wordt op de vloer (binnen montage) of op de dorpel (buiten montage) geplakt. Vervolgens schroeft je de bovenbak aan het kozijn en als je de montageclips hebt gemonteerd kunt je de deur er zo inklikken. Op de plisséhordeur zit een sticker met upside, vanzelfsprekend moet deze kant boven.

Hoe wordt een plissehordeur verzonden?

De plissehordeuren worden stevig verpakt en met een vervoersbedrijf bij het opgegeven adres bezorgd. Je kunt natuurlijk ook een alternatief bezorgadres opgeven, zodat de koerier altijd kan lossen en niet hoeft te wachten tot de volgende dag.

Ik heb de maten verkeerd opgemeten. Kan ik ruilen?

Ja, dat kan. Als je de optie ‘standaard’ hebt gekozen kunt je de hordeur terugzenden als je de maten verkeerd heeft doorgegeven. Zodra je binnen een week laat weten dat het verkeerd is gegaan zullen wij in overleg met jou een passende oplossing zoeken. Als je kiest voor ‘maatwerk’ wordt de plissehordeur speciaal voor jouw kozijn gemaakt en kunnen we deze helaas niet terug nemen. Uiteraard denken we graag mee voor een passende oplossing. (klik hier voor Contact)

Kan de breedte maat groter zijn dan de hoogte maat?

Nee, de breedte maat kan niet even groot of groter zijn dan de hoogte van de hordeur.

Kan de hordeur zowel links als rechts gemonteerd worden?

Een plissehordeur is zowel links als rechts te monteren. Bij het doorgeven van de hoogte en breedte hoef je dus niet aan te geven of de hordeur rechts of links open gaat.

Kan ik de plissehordeur ook ergens gaan bekijken?

Ja dat kan. HW Huis & Wonen in Gorinchem is sinds 1980 specialist in raamdecoratie.
In onze ruime showroom hebben we verschillende demodeuren gemonteerd en kun je zelf de luxe en het gemak van een plisséhordeur ervaren.
Kijk voor meer informatie op huis-en-wonen.nl

Kan ik een bestaande hordeur vervangen?

Ja dat kan. Wanneer je een mail stuurt naar plissehordeurenwebshop@huis-en-wonen.nl met de strakke maten van het systeem, zullen wij de prijs voor de hordeur per mail doorgeven.

Wat is het verschil tussen idd en odd montage?

Bij in de dag (idd) montage wordt de plissehordeur tussen de kozijnen of muren geplaatst. Bij een op de dag (odd) montage wordt de plissehordeur tegen het kozijn en/of muur gemonteerd. Houd hier rekening mee dat er minimaal 4 cm ruimte nodig is voor het plaatsen van het mooi afgeronde montageprofiel.
Let op: Het is belangrijk dat je niet de in de dag (idd) maat, maar de op de dag (odd) maat invoert. Het op de dag profiel wordt namelijk op het kozijn of op de muur gemonteerd. Je telt dus bovenop de in de dag maat minimaal de ruimte die nodig is voor het gekozen type profiel.

Wat is het verschil tussen een plisséhordeur en een rolhordeur?

Het grote voordeel van een plissehordeur t.o.v. een rolhordeur is dat een plissehordeur in elke gewenste stand blijft staan. Een plissehordeur is uitgevoerd met een ketting aan de onderzijde en niet met een een veer die vaak vervelend terug kan klappen. Verder is een plisséhordeur een stuk robuuster dan een rolhordeur. Het geplisseerde gaas is een stuk sterker dan het gaas dat strak gespannen staat in een rolhordeur. Ook nemen de profielen van een plissehordeur minder ruimte in dan bij een rolhordeur.

Wat zijn de prijzen van een hordeur?

De prijzen voor de hordeuren zijn afhankelijk van de maten van de deur. We garanderen een scherpe prijs/kwaliteitsverhouding. Vul de maten in en je ziet direct onze scherpe prijs.

Wat is de levertijd?

De hordeur wordt speciaal op maat gemaakt en wordt binnen 3 tot 5 werkdagen aan het adres bezorgd die je hebt opgegeven. Je kunt natuurlijk ook een alternatief bezorgadres opgeven, zodat de koerier altijd kan bezorgen. Heb je gekozen voor een standaard maat dan is de levertijd 3-6 werkdagen. Indien de hordeur in een RAL kleur (mat of glanzend) naar keuze wordt uitgevoerd kan de levertijd oplopen naar 8-10 dagen.

Hoe monteer je een plissehordeur?

Uiteraard wordt er een montagehandleiding meegestuurd bij een bestelde hordeur. Hier kun je alvast de handleiding bestuderen. Als er tijdens het monteren van de hordeur een vraag ontstaat, kun je ons telefonisch bereiken tijdens onze openingstijden.

Waarom zou ik op deze webshop bestellen?

  • Scherpe prijzen; 25 tot 40% minder dan de winkelprijzen
  • Levertijd 3 tot 8 werkdagen
  • Hordeuren 24/7 te bestellen
  • Een schitterende oplossing tegen muggen, wespen en andere insecten.
  • 3 jaar garantie, na het geven van een review 4 jaar
  • Advies op maat
  • Maatwerk
  • Eenvoudig op de dag te bestellen

Rekent plissehordeurenwebshop ook verzendkosten?

Ja, we rekenen verzendkosten. Wij geven wel een extra korting als je de bestelling bij ons komt afhalen! Als je iets verkeerd hebt gemeten en je wilt het product omruilen dan betaal je zelf de kosten van verzending.